četvrtak, 17. svibnja 2012.

POSLOVNI BONTON

1. Komuniciranje

U procesu komuniciranja bitno je prepoznati kulturološku određenost partnera s kojima razgovaramo, jer o tom ovisi način komuniciranja, neke specifičnosti koje nose određena zemljopisna područja i slično. Osim toga važno je da je komuniciranje svrhovito i kvalitetno. Bitna je kultura govorenja, način izražavanja i ophođenja, uspješnost objašnjavanja, kao i neverbalna komunikacija i signali koje odašilje tijelo govornika, imidž cijele osobe.
Uvijek treba voditi računa o samom komunikacijskom procesu, odnosno o cilju komuniciranja, izboru i vrsti komunikatora, načinu i sredstvima komuniciranja, mjestu komuniciranja, vremenu komuniciranja, verbalizaciji i simbolizaciji poruke, prihvaćanju iznijetoga, zaključivanju, te poticaju za nastavak komunikacije.

2. Uredsko poslovanje

Većina zaposlenih ljudi danas provodi veliki dio svojeg vremena radeći. Ured, kao jedna od sredina u kojoj ljudi rade, okuplja međusobno vrlo različite ljude i „traži“ njihovu blisku suradnju. Dugogodišnja interakcija u istoj radnoj skupini ljudi dovodi do prožimanja njihova načina razmišljanja i do formiranaj određenih normi ophođenja. Svaki radni ambijent tako postaje svojevrsna kulturna zajednica koja ima svoje navike, pravila i određene statusne simbole, tako da oni postaju pretpostavka za normalno funkcioniranje određenog poslovnog odjela ili ureda. Prilikom pristupanja radu u nekom uredu očekuje se usvajanje tih normi ili „kućnog“, odnosno organizacijskog reda.

3. Predstavljanje  (Bebek B., Kolumbić A.: Poslovna etika, SINERGIJA, Zagreb, 2000., str. 249-256)

Prenošenje opisne informacije o našem osobnom identitetu, o našoj organizaciji, njenoj prirodi,svrsi, veličini i kvaliteti. To možemo činiti osobno – riječima, stavom i govorom tijela,odjećom, organizacijskim prostorom i sredstvima kojima raspolažemo.
Moramo biti svjesni dojma vlastite osobe – nikad ne dobivamo drugu šansu za ostvarenje prvog dojma; često zbog lošeg dojma na početku sastanka ostatak sastanka trošimo da taj dojam poboljšamo.
Možemo koristiti izraze:vodeći, najveći, značajan proizvođač, ali ne i: najbolji, najljepši.

Nema komentara:

Objavi komentar